Vanaf 27 julie, ziet u mogelijk een wijziging in de sterrenclassificatie van uw organisatie op de Medicare.gov Care Compare-website. Zoals beschreven in een eerdere blogpost, zullen de Centers for Medicare and Medicaid Services (CMS) vervolgens het totale personeelsverloop van verpleegkundigen, RN-verloop en beheerdersverloop opnemen in hun berekeningen voor de personeelsbeoordeling. Bovendien krijgen alleen degenen met een personeelsbeoordeling van vijf sterren een extra ster toegevoegd aan hun algehele kwaliteitsbeoordeling van vijf sterren – voorheen verdienden viersterrenpersoneelsbeoordelingen deze upgrade.
Wat betekent dit voor jou? Als u eerder op een personeelsbeoordeling van vier sterren vertrouwde om uw algehele beoordeling te verbeteren, moet u uw strategie wijzigen. En als u een omzetprobleem heeft, kunt u een sterrenclassificatieprobleem hebben, ongeacht uw algehele personeelsbezetting.
Deze veranderingen van CMS plaatsen het behoud van werknemers als een topprioriteit voor zorgverleners op de lange termijn. Met een competitieve arbeidsmarkt kan retentie moeilijk zijn, maar er zijn strategieën die u nu kunt invoeren om uw personeelsverloop te verminderen.
Geef nieuwe medewerkers een uitstekende onboarding-ervaring
Volgens een onderzoek van OnShift & McKnight’s Long-Term Care News vindt 40% van het personeelsverloop in de seniorenzorg plaats binnen de eerste 3 maanden van het dienstverband. Het verwelkomen van nieuwe medewerkers in uw organisatie met ondersteuning, training en incentives is cruciaal voor retentie. Als je er nog geen hebt, maak dan een formeel onboardingplan met bedrijfsbrede en afdelingsspecifieke training. Help de nieuwe medewerker kennis te laten maken met uw gemeenschap met een buddyprogramma voor bewoners of door hen een mentor toe te wijzen. Stimuleer hen om 30, 60 en/of 90 dagen met vaste aanstellingsbeloningen te blijven.
Bied flexibele planning aan
Uw concurrentie om talent is niet beperkt tot de gezondheidszorg – u concurreert ook met detailhandel, fastfood en horeca. Deze sectoren bieden vaker flexibele uren, dus organisaties voor ouderenzorg moeten dit voorbeeld volgen om werknemers te behouden. Bied kortere ploegendiensten aan en gebruik software zoals OnShift Schedule zodat werknemers gemakkelijk diensten kunnen opnemen en ruilen.
Faciliteer persoonlijke verbindingen
Medewerkers blijven langer bij organisaties waar ze vrienden hebben en zich verbonden voelen met de missie. Help deze connecties op te bouwen met teamuitjes, familie-evenementen, programma’s voor bewonersbetrokkenheid en sociale clubs. Moedig werknemers aan om hun vrienden aan te bevelen voor vacatures bij uw organisatie met verwijzingsbonussen.
Meer leiderschapskansen bieden
Uw medewerkers zullen eerder bij uw organisatie blijven als ze hun loopbaan kunnen bevorderen en het gevoel hebben dat u geïnvesteerd bent in hun groei. Baanschaduwing, studietoelagen en collegegeldvergoeding zijn waardevolle kansen voor diegenen die carrière willen maken. Bied voor meer ervaren medewerkers leiderschapskansen door middel van promoties, mentorschap en posities in organisatiecommissies.
Vragen en reageren op feedback van medewerkers
Elke poging om werknemers te behouden kan worden versterkt door daadwerkelijk te weten wat uw werknemers willen. Wacht niet op een jaarlijkse enquête om feedback van medewerkers te krijgen over betrokkenheidsprogramma’s, operationele efficiëntie, werkrelaties en andere aspecten van uw organisatie. Gebruik software zoals OnShift Engage om regelmatig polsonderzoeken te verzenden om feedback te vragen, en laat werknemers anoniem reageren als ze dat willen. Zorg er vervolgens voor dat u zo snel mogelijk problemen en probleemgebieden aanpakt die uw medewerkers identificeren.
De wijzigingen in de manier waarop CMS uw personeelsbeoordeling berekent, lijken misschien ontmoedigend, maar u kunt deze uitdaging aan! Het opbouwen van een cultuur waarin de werknemer centraal staat, zal niet alleen uw personeel gelukkiger maken, maar het zal ook een positieve invloed hebben op het leven van uw bewoners en uw bedrijfsresultaten verbeteren.
Kijk voor meer tips over het vieren en ondersteunen van personeel op onze Grootste boek met voordelen voor ouderenzorg.
Voor meer informatie over de wijzigingen in het sterrenclassificatiesysteem van CMS, schrijf je in voor ons aankomende webinar.